Ne kadar protein tüketmeliyiz? – Son Dakika Yaşam Haberleri

0

Protein genel sağlık ve refah için büyük önem taşır. Uzmanlar, proteinin kaslara, cilde, saça, organlara ve kemiklere yapı sağladığını, vücut fonksiyonlarının ve hormonların düzenlenmesinde önemli rol oynadığını söylüyor. Ek olarak proteinler yara iyileşmesi, doku onarımı ve kas fonksiyonunun ayrılmaz bir parçasıdır. Vücut, proteini günlük aktiviteleri desteklemek için önemli bir enerji kaynağı olarak kullanır.

Her kişinin ihtiyaç duyduğu günlük protein miktarı oldukça bireyseldir ve çeşitli faktörlere bağlıdır. Protein ihtiyaçları boy, kilo, cinsiyet ve aktivite düzeyine göre değişir. Genel olarak ortalama sağlıklı bir yetişkinin vücut ağırlığının kilogramı başına yaklaşık 0,8 gram proteine ​​ihtiyacı vardır.

ÇOK FAZLA PROTEİN TÜKETTİĞİMİZDE NE OLUR?

Vücudunuzun ihtiyacından daha fazla protein tüketmek, fazla enerjiyi yağ depolarına dönüştürebilir ve istenmeyen kilo alımına yol açabilir. Aşırı protein alımı böbrekleri zorlayabilir ve potansiyel olarak gelecekte böbrek sorunlarına katkıda bulunabilir. Aşırı protein tüketiminin diğer belirtileri arasında baş ağrısı, yorgunluk, mide rahatsızlığı ve ishal yer alır.

DOĞRU MİKTARDA PROTEİN NASIL ALINIR?

Kişisel protein ihtiyaçlarınızı bilin: Vücudunuz ve yaşam tarzınız için ne kadar proteinin doğru olduğunu öğrenin. Ortalama bir yetişkin için vücut ağırlığının kilogramı başına yaklaşık 0,8 gram protein tüketmeyi hedefleyin. Kişiselleştirilmiş öneriler için kayıtlı bir diyetisyene veya doktorunuza danışın.

Bitkisel ve hayvansal proteinlerin bir karışımını tüketin: Hem hayvan hem de bitki bazlı protein kaynaklarının tüketilmesi, daha geniş bir besin yelpazesi sağlar. Bitki bazlı protein kaynakları arasında fındık, tohumlar, koyu yapraklı yeşillikler, tofu, tempeh, tam tahıllar ve baklagiller bulunur.

Hayvansal proteinleri akıllıca seçin: Yağsız protein kaynaklarını seçin ve kırmızı, yüksek oranda işlenmiş ve yağlı etleri sınırlayın.

Protein takviyelerine karşı dikkatli olun: Takviyeler hızla aşırı protein alımına yol açabilir. Genellikle bu takviyeler olmadan yeterli protein alan bireyler için, diyetlerine yüksek proteinli ürünler eklemek onların günlük ihtiyaçlarını aşmalarına neden olabilir.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Antalya Haber Sunucu